Współpraca na zasadach franczyzy to coraz chętniej wybierany przez Polaków model prowadzenia biznesu. Kooperacja z silnym ogólnokrajowym partnerem, oferującym sprawdzony na rynku produkt, stanowi wystarczający powód, by móc realnie myśleć o generowaniu wysokiego poziomu dochodów w stosunkowo krótkim czasie. Problem w tym, że tego typu przedsięwzięcia wiążą się najczęściej ze znaczącą – szczególnie finansowo – barierą wejścia. Na szczęście nie jest to regułą: InPost – największy niepubliczny operator pocztowy w Polsce – oferuje franczyzobiorcom możliwość atrakcyjnej formy zarobku przy minimalnym zaangażowaniu własnego kapitału przeznaczonego na prowadzenie lokalnego Punktu Obsługi Klienta.
Galeria, stacja, a nawet kawiarnia
Usługi pocztowe coraz częściej realizowane są w niestandardowych dotąd miejscach. Otwieranie punktów pocztowych następuje już nie tylko w centrach miast, ale także galeriach handlowych, lokalnych sklepach, kawiarniach czy na stacjach benzynowych. W naszym kraju prowadzenie działalności w tych lokalizacjach to wciąż nowość, którą aktywnie popularyzuje firma InPost właśnie za pomocą swojej oferty franczyzowej.
Trend ten jest już zauważalny na zachodzie Europy czy Stanach Zjednoczonych. Rosnące oczekiwania klientów – poszukujących alternatywnych miejsc odbioru i nadawania przesyłek – stwarzają w ten sposób niezwykle interesujący obszar nowych zmagań biznesowych.
Niskie koszty = łatwy początek
Oferta InPost w zakresie prowadzenia punktu pocztowego jest szczególnie korzystna z uwagi na to, że franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat licencyjnych związanych z rozpoczęciem współpracy. Firma zapewnia cykl szkoleń, wsparcie merytoryczne oraz fachowe doradztwo, a także służy wszelką pomocą prawną i organizacyjną podmiotom zainteresowanym współpracą. Wszystko w formie bezpłatnej, łącznie z wyposażeniem punktów, wagami i pieczątkami oraz oznakowaniem Punktu Obsługi Klienta InPost.
Jedyny koszt stanowi dzierżawa terminala z oprogramowaniem pocztowym. Biorąc jednak pod uwagę perspektywę potencjalnych przychodów, koszt ten jest niewielki - wynosi zaledwie kilkadziesiąt złotych miesięcznie.
Przejrzysta forma rozliczania przychodów
InPost gwarantuje franczyzobiorcom atrakcyjne formy zarobku z tytułu prowizji od świadczonych usług. Główne źródło przychodów stanowią prowizje od usług pocztowych – nadawania listów zwykłych, poleconych i ekspresów czy sprzedaży znaczków oraz opakowań.
Partner firmy InPost może jednak rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż dodatkowych produktów, znacznie zwiększając w ten sposób obszar potencjalnych wpływów finansowych. Współpraca na zasadzie franczyzy obejmuje możliwość sprzedaży w POK usług finansowych oraz doładowań telefonicznych, również na zasadach prowizyjnych. To niezwykle atrakcyjny sposób na wspieranie podstawowej działalności placówki, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że za prowadzenie dodatkowych usług partner InPost nie ponosi żadnych kosztów początkowych w sektorze pocztowym.
Rozliczanie działalności ma miejsce raz w miesiącu na podstawie miesięcznej listy transakcji lub danych przechowywanych w terminalu pocztowym. Sprzedaż znaczków regulowana jest natomiast na podstawie faktury pomniejszonej o prowizję dla franczyzobiorcy.
Wsparcie silnego rynkowego gracza
InPost stawia sobie za cel wspieranie swoich partnerów na każdym z etapów prowadzenia działalności. W fazach początkowych firma rozwiązuje m.in. problem odpowiedniej lokalizacji placówek. Korzystne umiejscowienie często wiąże się z wysokimi kosztami wynajmu powierzchni handlowej. InPost oferuje wyjątkowo niskie stawki za wynajem powierzchni, m.in. w popularnych sklepach sieci Biedronka, Kaufland oraz Intermarche, a także gwarantuje nisko oprocentowany kredyt w przypadku zamiaru zakupu stoiska.
Na rozwiniętym już etapie prowadzenia biznesu InPost zapewnia natomiast m.in. bieżące doradztwo w sprawach dotyczących usług firmy i programów realizowanych przez spółkę (np. programy lojalnościowe).
Zaangażowanie istotne dla zysku
Dotychczasowi franczyzobiorcy chwalą sobie prowadzenie pocztowego biznesu na własny rachunek. Doceniają bogatszą ofertę, wyższą jakość świadczonych usług oraz konkurencyjne wobec monopolisty – Poczty Polskiej ceny. Wsparcie silnej międzynarodowej firmy oraz nowoczesnej i rozpoznawalnej marki pozwala im jednak przede wszystkim z miesiąca na miesiąc zwiększać wpływy z otrzymywanej prowizji, a także generować napływ nowych klientów.