Jakie będą skutki promowania przez Google stron działających w oparciu o protokół HTTPS dla użytkowników Internetu, właścicieli stron www, e-sklepów, blogerów? Kto będzie musiał nabyć certyfikat SSL?
Google, kierując się nadrzędną dla korporacji zasadą bezpieczeństwa, po zmianach algorytmu będzie promował strony działające w oparciu o bezpieczny protokół HTTPS.
Czym jest SSL i korzyści z niego wynikające?
Bezpieczeństwo, nie tylko to sieciowe, to dla Ciebie priorytet? Wybierz najkorzystniejsze dla siebie ubezpieczenie »
Certyfikaty SSL to sposób na ochronę danych przesyłanych przez Internet i potwierdzenie wiarygodności właścicieli witryn internetowych. W przypadku strony, która używa połączenia szyfrowanego protokołem SSL, w pasku adresu przeglądarki użytkownicy mogą zobaczyć nazwę właściciela strony i wydawcy certyfikatu.
Zabezpieczenie certyfikatem SSL gwarantuje, że wszystkie dane, które wprowadzamy, np. numer karty kredytowej niezbędny do dokonania płatności w e-sklepie, jest odpowiednio zaszyfrowany.
Efektem promocji stron posiadających witryny HTTPS będzie ich pojawianie się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Dla właścicieli stron www posiadających taki protokół będzie to z kolei okazja do budowania swojego wizerunku oraz zaufanie ze strony klientów.
Rodzaje certyfikatów SSL
Certyfikaty SSL można podzielić na trzy typy, w zależności od poziomu zapewnienia bezpieczeństwa i wiarygodności:
- Domain Validation (DV),
- Organization Validation (OV)
- Extended Validation (EV)
Koszt uzyskania takiego certyfikatu uzależniony jest oczywiście od jego typu.
Przykładowo certyfikaty DV można nabyć już za kilkadziesiąt złotych. Jest on w stanie zagwarantować bezpieczeństwo blogowi czy małej witrynie www. Natomiast bardziej zaawansowane certyfikaty OV i EV SSL, stosowane głównie przez średnie i duże firmy oraz banki, dostępne są od kilkuset złotych.
Więcej informacji na blogu Google »