Standardem w polskich firmach jest porozumiewanie się z klientami czy kontrahentami za pośrednictwem telefonu czy poczty elektronicznej.
Utrzymywanie stałego kontaktu z klientami i współpracownikami przez przedsiębiorcę wymaga posiadania odpowiednich urządzeń telekomunikacyjnych, w tym telefonów stacjonarnych, komórkowych, urządzeń mobilnych, czy też np. routera i modemów.
Dlatego też przedsiębiorcy muszą zaopatrzyć się we właściwą infrastrukturę telekomunikacyjną. Jakie urządzenia będą niezbędne?
Bezproblemowa komunikacja
Masz firmę? Otwórz bezpłatnie konto w IdeaBank i odbierz tablet
Nowoczesna firma nie może w praktyce funkcjonować pozbawiona dostępu do zaawansowanych usług telekomunikacyjnych, w tym m.in. łączności telefonicznej. W każdej firmie powinien znajdować się chociaż jeden telefon stacjonarny. Jeśli jest to duża firma, z kilkoma działami i komórkami organizacyjnymi, warto zainwestować w kilka aparatów i kilka linii telefonicznych, które będą one obsługiwały. Przydatna będzie też centrala telefoniczna, która będzie przełączała automatycznie interesantów do odpowiednich pracowników przedsiębiorstwa.
Oprócz tego, przedstawiciele handlowi czy menadżerowie, muszą dysponować telefonem komórkowym.
Najlepiej wybrać model z dostępem do Internetu i zdecydować się na abonament firmowy, w którym zapewnione będą nieograniczone rozmowy i przesyłanie danych cyfrowych.
Z racji tego, że tacy pracownicy, podobnie jak przedsiębiorca, często pozostają poza siedzibą firmy, utrzymywanie z nimi kontaktu na bieżąco nie będzie trudne, jeśli będą wyposażeni w służbowe telefony komórkowe.
Sieć internetowa
Oprócz telefonów, umożliwiających stały, głosowy kontakt z klientami, współpracownikami czy partnerami biznesowymi, w nowoczesnych firmach musi istnieć sieć wewnętrzna Wi-Fi, zabezpieczona przed dostępem osób z zewnątrz.
Aby zagwarantować dostęp do Internetu wszystkim pracownikom należy wdrożyć w przedsiębiorstwie łączność radiową, za pomocą modemów i routerów.
Oczywiście, komputery w takim przypadku muszą być wyposażone w karty sieciowe.
Kolejnym, potrzebnym w firmie narzędziem komunikacji będzie intranet, czyli wewnętrzna sieć komunikacyjna, która dostępna jest jedynie dla pracowników i przedsiębiorcy zatrudniającego ich.