Smartfon będzie niezbędnym urządzeniem dla przedsiębiorców na bieżąco korzystających z poczty elektronicznej i komunikatorów internetowych przy prowadzeniu swojego biznesu. Dla innych właścicieli firm wystarczający będzie klasyczny telefon, dla utrzymywania stałego kontaktu z klientami czy pracownikami.
Przedsiębiorcy potrzebują pozostawać w stałym kontakcie ze swoimi klientami, kontrahentami, partnerami biznesowymi czy współpracownikami i podwładnymi. Dlatego telefon komórkowy jest w rzeczywistości ich niezbędnym narzędziem pracy.
Czy w rękach przedsiębiorcy powinien jednak znaleźć się telefon komórkowy czy smartfon?
Smartfon vs telefon klasyczny
Bądź nowoczesny i inwestuj. Załóż lokatę 5% i odbierz iPhone 5S. Biznes - Firma poleca lokatę Noble Bank »
Nie ulega żadnym wątpliwościom, że telefon komórkowy jest niezbędny do pracy dla większości przedsiębiorców. Nie wystarczy mieć telefon stacjonarny w firmie, bowiem przedsiębiorca często opuszcza swoje miejsce pracy, na przykład wybierając się na spotkania z klientami. Wtedy może pozostawiać w stałym kontakcie z pracownikami z firmy, jeśli posiada telefon komórkowy.
Klasyczny telefon pozwala na wykonywanie połączeń głosowych, czy wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych. Niemniej, jego funkcjonalność jest mocno ograniczona. Kalendarz, możliwość oznaczania notatek w konkretnych dniach, ustawianie przypomnień głosowych czy radio oraz prosty aparat cyfrowy - to wszystko, co zaoferuje telefon komórkowy.
Jeśli przedsiębiorca chciałby za pomocą jednego urządzenia mobilnego przeglądać strony internetowe, czy odbierać i wysyłać wiadomości e-mail, telefon klasyczny okaże się nie być dla niego wystarczający.
Nowocześni przedsiębiorcy, którzy wiele spraw firmowych załatwiają za pośrednictwem poczty elektronicznej, powinni dysponować zaawansowanym telefonem komórkowym - smartfonem, wraz z pakietem danych internetowych. Smartfon nie dość, że spełni wszystkie funkcje przypisywane zwyczajnym telefonom, to dodatkowo wyposażony jest w pocztę elektroniczną, czy przeglądarkę internetową.
Liczne aplikacje mobilne pomagają w wykonywaniu wielu czynności, m.in. podczas jazdy samochodem można skorzystać z nawigacji satelitarnej w telefonie komórkowym.
Możliwości nowoczesnych smartfonów, wyposażonych w zaawansowane aplikacje do pobrania na telefon, są wręcz nieograniczone.
Smartfon nie dla każdego
Jeśli przedsiębiorca z reguły rozmawia z klientami i partnerami biznesowymi przez telefon i sporadycznie wykorzystuje pocztę elektroniczną, która nie jest głównym kanałem komunikacji firmowej, wystarczający będzie dla niego tradycyjny telefon, poręczny i mały, o ograniczonej funkcjonalności, ale za to prosty w obsłudze.
Z kolei, dla przedsiębiorców hołdujących nowoczesnym technologiom, którzy nie wyobrażają sobie prowadzenia biznesu bez stałego dostępu do Internetu, smartfon będzie nieodłącznym elementem pracy zawodowej.