Kreator stron internetowych pozwala na stworzenie prostej witryny internetowej, przy niskich kosztach miesięcznych. Czy jest to korzystna alternatywa dla tworzenia na zamówienie profesjonalnych stron firmowych?
Prosta strona firmowa wygenerowana w kreatorze stron internetowych będzie spełniać swoje zadanie, choć tylko w formie wizytówki. Profesjonalną witrynę firmową do celów marketingu bezpośredniego warto zamówić u profesjonalistów.
Oszczędności dla młodych przedsiębiorców
Potrzebujesz profesjonalnej strony www, która zrobi wrażenie na Twoich klientach? Biznes-Firma poleca nazwa.pl
Przy otwieraniu własnej działalności gospodarczej przedsiębiorcy muszą wydać sporo środków na ten cel. Szukają więc możliwości wypracowania oszczędności. Zamiast wydawać kilka tysięcy złotych na stworzenie strony internetowej firmy u profesjonalistów, mogą zdecydować się na kreator stron www, gdzie samo stworzenie strony www nie będzie tak kosztowne. Klient w takim wypadku płaci kilkadziesiąt złotych miesięcznego abonamentu za utrzymanie strony na serwerze. Z pozoru wydaje się, że taka opcja jest korzystna dla młodych przedsiębiorców, zwłaszcza, że strony „wyprodukowane” w kreatorze wyglądają estetycznie i mają podstawową funkcjonalność, dla wielu firm wystarczającą. Pozostaje kilka kliknięć, wybór szablonu, kolorystyki, dodanie logo i napisanie tekstów do strony, aby można było ją uruchomić w sieci.
Minusem takiego rozwiązania jest to, że w wielu przypadkach strony firmowe w kreatorze wydają się prymitywne i nie pozwalają na dostosowanie ich funkcjonalności do wymagań przedsiębiorcy czy choćby specyfiki branży działalności gospodarczej.
Nie należy zapominać także i o tym, że darmowa strona w kreatorze stron internetowych, wcale nie jest darmowa, bowiem należy za nią zapłacić nawet 100-150 zł miesięcznie. W perspektywie 2-3 lat okazuje się więc, że lepszym rozwiązaniem byłoby od razu zamówić witrynę firmową w agencji kreatywnej, zajmującej się projektowaniem stron internetowych. Prosta strona mogłaby kosztować już nawet 1500 zł.
Kiedy wybrać kreator a kiedy zdecydować się na dedykowaną stronę?
Jeśli przedsiębiorca rozpoczyna funkcjonowanie na rynku i chce zaistnieć w sieci internetowej, może stworzyć prostą, wizytówkową stronę internetową w kreatorze stron internetowych, ponosząc przy tym rzeczywiście minimalne koszty abonamentowe. Często jednak będzie musiał się wówczas liczyć z tym, że na jego witrynie firmowej będą wyświetlały się reklamy, a strona będzie miała ograniczony zakres funkcji.
Jeśli strona internetowa ma być sprawnie działającym kanałem komunikacji z klientem i ma być dopasowana do indywidualnych oczekiwań przedsiębiorcy, znacznie lepiej by było zlecić jej wykonanie profesjonalistom.
Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje stronę estetyczną, łatwą w obsłudze i skalowalną. Istnieje też możliwość jej późniejszej, bezproblemowej rozbudowy w przyszłości.