W różnych branżach działalności gospodarczej przedsiębiorca i jego pracownicy na co dzień korzystają z komputerów. Jakie sprzęty zapewnić więc swoim pracownikom w biurze - komputery stacjonarne czy może mobilne laptopy?
Wybór komputera stacjonarnego lub mobilnego powinien być podyktowany indywidualnymi wymaganiami i potrzebami pracowników czy przedsiębiorcy, czyli docelowych jego użytkowników.
Dla kogo przeznaczony jest komputer?
Przy wyborze sprzętu komputerowego do firmy należy w pierwszej kolejności uściślić, dla kogo będzie on przeznaczony. Pracownicy biurowi, pracujący stacjonarnie, z biura firmy, nie muszą posiadać komputerów mobilnych. W ich przypadku komputer stacjonarny może sprawdzić się nawet lepiej, niż laptop. Komputery stacjonarne na pewno będą doskonałe dla księgowych, grafików komputerowych, analityków, czy też urzędników. Wszyscy ci pracownicy nie wymagają, aby komputer był przenośny.
Dobry monitor i komputer stacjonarny będzie odpowiedni zwłaszcza w przypadku grafików i analityków. Wymagają oni sprzętu komputerowego wysokiej mocy.
Komputer stacjonarny łatwiej będzie dostosować do indywidualnych potrzeb i wymagań specyficznych grup pracowników. Można go w miarę wzrostu takich potrzeb rozbudować o kolejne podzespoły czy kości pamięci, wzmacniając jego moc. W przypadku laptopów możliwości rozbudowy mocy obliczeniowej komputera są mocno ograniczone.
Komputery stacjonarne będą niewątpliwie najlepszym wyborem dla użytkowników wymagających do swojej pracy wydajnych komputerów o podzespołach dobranych do ich specyficznych wymagań. Komputery stacjonarne z reguły będzie łatwiej skonfigurować i dopasować do indywidualnych potrzeb użytkowników niż notebooki.
Laptop dla przedstawicieli handlowych i handlowców
Wybierając zamiast komputera stacjonarnego, laptopa, przede wszystkim trzeba mieć na uwadze jego główną zaletę - mobilność. Przenośny komputer będzie przydatny dla tych wszystkich pracowników lub przedsiębiorców, którzy często jeżdżą w podróże służbowe, są przedstawicielami handlowymi, albo handlowcami. Często na targach, czy w sprzedaży bezpośredniej, własny laptop będzie nie tylko pomocą dla pracownika przy wykonywaniu zleconych mu prac, ale wręcz niezbędnym narzędziem pracy. Podczas rozmów z kontrahentami i klientami, poza siedzibą firmy, pracownik lub właściciel przedsiębiorstwa musi dysponować własnym komputerem przenośnym. Niekoniecznie taki sprzęt musi mieć wysokie parametry.
Musi zapewniać stały dostęp do sieci internetowej i standardowe parametry, umożliwiające m.in. przeprowadzenie prezentacji multimedialnej u klientów, albo podłączenie laptopa pod rzutnik multimedialny.
Laptop nie będzie jednak najlepszy, jeśli istnieje wysoka potrzeba gruntownego zabezpieczenia danych cyfrowych przechowywanych na jego dysku. Wówczas bardziej przydatny okaże się komputer stacjonarny.