Prostota i funkcjonalność to dwie cechy, którymi cechuje się internetowy startup w formie serwisu. Nagromadzenie wielu, mniej lub bardziej pożytecznych opcji nie jest właściwym kierunkiem jego rozwoju.
Dobry serwis internetowy to taki, do którego użytkownicy chcą wracać i który wciąż rozwija się, dopasowując swoją funkcjonalność do potrzeb internautów.
Jak stworzyć taką stronę www i móc czerpać wymierne korzyści z funkcjonalnego, innowacyjnego startupu?
Prosta, intuicyjna nawigacja
Kluczem do sukcesu internetowych startupów jest prostota w połączeniu z pożądaną przez użytkowników funkcjonalnością.
Zbudowanie bogatego w różne opcje i aplikacje serwisu to duże, ambitne przedsięwzięcie, które jednak może nie mieć potencjału biznesowego.
W praktyce użytkownicy mogą zgubić się w mnogości opcji dodatkowych. Nie mogąc znaleźć tych, które naprawdę są im potrzebne, skorzystają z serwisu konkurencji, nigdy nie wracając do startupu, który miał być przełomem na miarę Internetu.
Z tego względu tworząc serwis należy postawić na:
- Prostą, czytelną, estetyczną grafikę,
- Intuicyjną nawigację,
- Podstawową, potrzebną użytkownikom funkcjonalność.
Przed rozpoczęciem prac programistycznych nad stworzeniem startupu należy wykonać makiety serwisu i poddać je ocenie wraz z całym zespołem projektowym pracującym nad serwisem. W kolejnych etapach należy też przeprowadzić testowanie gotowych layoutów serwisu, pod względem przyjazności dla użytkowników. Zasady z zakresu usability, czyli użyteczności, powinny być priorytetem przy budowie każdego startupu internetowego.
Liczy się jakość, nie ilość
Nie pozwól aby Twój innowacyjny serwis upadł już na starcie. Powierz prace nad nim fachowcom. Biznes-Firma poleca nazwa.pl »
Zasada wyższości jakości nad ilością odnosi się do funkcjonalności serwisów. Użytkownicy chcą korzystać z opcji, które będą dla nich pożyteczne i proste w użyciu, ale które będą jednocześnie najwyższej jakości. Podstawowe funkcje, jakie ma spełniać nowoczesmy serwis powinny być dopracowane do każdego, nawet najmniejszego szczegółu. Lepiej jest wprowadzić 3-4 funkcjonalności, perfekcyjnie wykonane, niż 20 takich, z których tak naprawdę nikt nie będzie korzystał.
Tworząc serwis finansowy, zasadne jest wdrożenie w nim kalkulatora kredytowego, czy porównywarki kredytów hipotecznych na rynku bankowym, ale już aplikacja prezentująca aktualną pogodę, czy imieniny nie będzie konieczna, a wręcz może przeszkadzać użytkownikom w normalnym użytkowaniu serwisu.
Podczas rozwijania idei stratupu internetowego zawsze trzeba dopasować nowe funkcjonalności do oczekiwań odbiorców. Najlepiej jest wykonać krótką ankietę i poznać zdanie oraz preferencje użytkowników. Wskazówek dostarczą także statystyki ruchu użytkowników na stronie.