Najlepszym sposobem na zachęcenie potencjalnych inwestorów do tego, aby stali się oni franchisingobiorcami naszego systemu franchisingowego będzie zwolnienie ich z opłaty wstępnej lub pomoc finansowa i merytoryczna we wstępnym okresie działania.
Franczyza jest jednym ze sposobów na rozwój działalności gospodarczej - zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Przedsiębiorcy chcący inwestować we własną sieć franczyzową muszą przede wszystkim wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych inwestorów.
W jaki sposób to zrobić?
Na dobry początek
Kiedy własna działalność gospodarcza okazuje się niewystarczająca dla przedsiębiorcy i nie chce on otwierać samodzielnie oddziałów i placówek swojej firmy, może zdecydować się na rozwój działalności poprzez franchising. Najtrudniej jednak znaleźć pierwszych biorców licencji franczyzowej. Nie wiadomo na takim etapie, czy system franczyzowy się sprawdzi i czy pozwoli na wypracowanie zysków przez franchisingobiorcę.
Na „dobry początek” franchisingodawca musi opracować system skutecznych zachęt, które skłonią początkujących przedsiębiorców do wykupienia licencji franchisingowej.
Taką zachętą mogą być preferencyjne warunki rozpoczęcia współpracy - np. niższa cena miesięczna licencji czy zwolnienie z opłaty wstępnej oraz opieka menadżera nad otwarciem działalności franczyzowej. Franchisingodawca może zaoferować inwestorom darmową reklamę bądź wyposażenie placówki handlowej czy usługowej. Takie zachęty zwykle są wystarczające dla znalezienia pierwszych franchisingobiorców.
Inwestorzy często mają niedobór środków finansowych lub obawiają się ryzyka inwestycyjnego, jakie wiąże się z zakupem licencji od nieznanego nikomu franchisingodawcy.
Planujesz współpracę z franczyzodawcą ale brakuje Ci środków na wejście? Wypełnij formularz i sprawdź ile możesz otrzymać »
Nie można ocenić z dużym prawdopodobieństwem, czy nowy system franczyzowy rzeczywiście się sprawdzi. Dlatego uatrakcyjnienie oferty dla nowych i pierwszych franczyzobiorców jest dobrą taktyką dla franczyzodawcy. Należy przy tym dążyć do zmniejszenia wydatków franczyzobiorców, przynajmniej w początkowym okresie funkcjonowania w systemie franchisingowym.