Mali przedsiębiorcy korzystając z systemów franczyzowych mogą otworzyć działalność gospodarczą niższym kosztem, od razu mając ugruntowaną pozycję na rynku. Dodatkowo, firmy franczyzobiorców mają silniejszą pozycję we wszelkich kontaktach biznesowych.
Mali przedsiębiorcy nie są w stanie efektywnie konkurować z dużymi sieciami handlowymi czy usługowymi. Zgodnie z zasadą: "jeśli nie możesz pokonać wroga, to się do niego przyłącz", szansą dla mikrofirm jest zakupienie licencji franczyzowej.
Działając pod znaną marką można wypracować sukces na rynku lokalnym.
Chcesz wyróżnić swoją franczyzę? Potrzebujesz franczyzobiorców? Skontaktuj się z nami
redakcja@biznes-firma.pl
Franczyza popularna w Polsce
Obecnie nie trzeba mieć dobrego pomysłu biznesowego, aby móc rozwijać swoją działalność gospodarczą. Każdy może w praktyce zostać przedsiębiorcą korzystając ze znanych, sprawdzonych w praktyce systemów franczyzowych.
Tylko w 2013 roku na rynku w Polsce pojawiło się ponad 100 nowych systemów franczyzowych. Firma doradcza Profit System informuje, że w tym roku liczba firm na licencji znanych marek może swobodnie przekroczyć 63 tysiące.
Na polskim rynku wciąż jest miejsce na nowe koncepty franczyzowe, natomiast ich debiut jest o wiele trudniejszy niż jeszcze kilka lat temu. Przede wszystkim franczyzobiorcy są bardziej świadomi swoich wyborów i potrafią zweryfikować dobrą ofertę - podkreśla Michał Wiśniewski z zespołu PROFI System
Obecnie najsilniejsza pod względem ilości sklepów na rynku pozostaje branża spożywcza. Najwięcej nowych systemów powstaje w gastronomii i branży odzieżowej, ale uwaga, w takich branżach zdarzają się również spektakularne porażki franczyzodawców, a tym samym i franczyzobiorców.
Sprawdzony sposób na sukces
Można więc powiedzieć, że franczyza jest dziś dobrym pomysłem nie tylko na biznes małych przedsiębiorców, ale i sposobem na gwarantowany niejako sukces, o ile przedsiębiorca zdecyduje się na dobry pomysł biznesowy i skorzysta z odpowiedniego dla niego systemu franczyzowego. Przedsiębiorcy decydują się na franczyzę od lat, ponieważ taka współpraca partnerska przynosi korzyści w postaci efektów skali.
Mały przedsiębiorca nigdy nie otrzymałby takich warunków na np. dostawy produktów, jak cała sieć franczyzowa, która ma silniejszą pozycję we wszelkich negocjacjach z dostawcami produktów i usług.
Mali przedsiębiorcy mogą otworzyć własny biznes na licencji franczyzowej ponosząc z tego tytułu znacznie niższe koszty, niż gdyby mieli budować swoją markę od podstaw. Już na starcie będąc franczyzobiorcą uzyskują znaną, cenioną markę, rozpoznawalność na rynku, czy korzystne kontrakty dostaw produktów i usług. Mali i mikro przedsiębiorcy mogą zmniejszyć koszty rozpoczęcia działalności gospodarczej korzystając z wybranego systemu franczyzowego. Często uzyskują wsparcie merytoryczne, finansowe i promocyjne dla nowo otwartej firmy od franczyzodawcy.