O SYSTENIE FRANCZYZOWYM
Naturhouse zajmuje się sporządzaniem planów dietetycznych, dopasowanych indywidualnie do potrzeb każdego klienta, mających na celu zwalczanie nadwagi oraz wykształcenie prawidłowych nawyków żywieniowych. W każdym z punktów należących do sieci można skorzystać z bezpłatnych porad dietetyka, otrzymać szczegółowo rozpisaną dietę oraz zaopatrzyć się we wspomagające ją suplementy.
W czasie trwania kuracji organizowane są cotygodniowe spotkania z dietetykiem, kontrolującym jej przebieg i motywującym kuracjusza do osiągnięcia wyznaczonego celu – idealnej sylwetki. Firma zapewnia swoim klientom stałe, fachowe wsparcie i na bieżąco śledzi reakcję organizmu danej osoby na poszczególnych etapach kuracji. Naturhouse działa od 1994 roku, obecnie posiada prawie 2 tys. oddziałów w różnych krajach Europy i Ameryki, z czego jedynie 140 to jednostki własne. W Polsce firma rozpoczęła działalność w roku 2006. Na chwilę obecną posiada ponad 140 punktów, z czego zdecydowana większość to jednostki franczyzowe. Plany firmy zakładają dalszy dynamiczny rozwój na terenie kraju w miastach o liczbie ludności ok. 40 tys. mieszkańców.
Aby podjąć współpracę z siecią Naturhouse należy dysponować kwotą 65-90 tys. zł, potrzebną do przystosowania lokalu zgodnie za standardami sieci. Kwota ta obejmuje: środki na zakup mebli sklepowych i biurowych, sprzętu i oprogramowania komputerowego, koszty identyfikacji wizualnej. Dodatkowo na zakup produktów niezbędnych do rozpoczęcia działalności, franczyzobiorca musi przeznaczyć ok. 25 tys. zł.
Firma nie pobiera opłaty wstępnej, opłata licencyjna wynosi 2,4 tys. zł + VAT płatne z góry za każdy rok obowiązywania umowy franczyzowej. Czas trwania umowy to 5 lat z możliwością przedłużenia. Firma wymaga także złożenia zabezpieczenia na poczet przyszłych zobowiązań w odpowiedniej formie (kaucja lub gwarancja bankowa) na kwotę 25 tys. zł. Swoim franczyzobiorcom firma zapewnia cykl merytorycznych szkoleń dla personelu, które są obowiązkowe oraz szkolenia fakultatywne, administracyjne i handlowe dla inwestorów. Szkolenia te są bezpłatne, a franczyzobiorca pokrywa jedynie koszty przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia osób odbywających szkolenie.
Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować lokalem (własnym lub wynajętym) o powierzchni około 50 m2, najlepiej usytuowanym w sąsiedztwie innych placówek handlowych. Koszty remontu pomieszczenia, w którym będzie prowadzona działalność, mieszczą się w granicach 5-20 tys. zł, w zależności od jego stanu ogólnego. Szacowany przez przedstawicieli firmy okres zwrotu z inwestycji trwa od 4 do 8 miesięcy.