Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie działalności w Internecie, porzucając dotychczasową pracę na etacie.
Biznes internetowy niewątpliwie posiada wiele zalet, dlatego też coraz więcej osób "dorabia" w sieci po godzinach lub wręcz rezygnuje z pracy na etacie, twierdząc, że e-biznes może przynieść znacznie więcej korzyści.
Prowadzenie biznesu internetowego to dobry wybór dla osób, które nie są ostatecznie zdecydowane i pewne tego, czy aktualna praca na etacie dostarcza im satysfakcji, ale również nie chcą od razu z niej rezygnować, w obawie przed porażką.
E-biznes daje możliwość dorabiania po godzinach, co powoduje, że pozostaje pewnien margines bezpieczeństwa, back up, który - w przypadku niepowodzenia - powoduje, że ma się do czego wracać.
Nie wiesz jak zabrać się do biznesplanu? Zrobimy to za Ciebie. Polecamy naszego eksperta »
Trafiony pomysł na działalność w Internecie to jednak nie lada wyzwanie, stąd znaczna część nowych e-firm na starcie skazana jest na porażkę. Dlatego też warto dokładnie przeanalizować szanse rynkowe i zweryfikować potencjał pomysłu na e-biznes. Absolutnym minimum jest wykonanie analizy SWOT, czyli weryfikacji silnych i słabych stron, szans orzaz zagrożeń dla potencjalnego biznesu. Do bardziej profesjonalnych narzędzi należy biznesplan, który z niemalże całkowitym prawdopodobieństwem pozwoli określić, czy inwestycja ma szansę powodzenia rynkowego.
Mając już obiecujące perspektywy, można w pełni poświęcić się danemu przedsięwzięciu. Co więcej, dzięki takiej formie usług można zaoszczędzić – praca w domu nie pociąga za sobą wydaków związanych z najmem lokalu.
Zalety e-biznesu
Zobacz jak wypromować swój e-biznes w Internecie. Przeszkol się »
W porównaniu do tradycyjnego biznesu, gdzie zarabia się gdy się sprzedaje, w tym przypadku zarabia się o każdej porze, bo większość procesów jest zautomatyzowana. E-biznes to także oszczędność czasu (automatyzacja), niskie koszty wejścia i wyjścia (wspomniany najem, opłaty za media itp.) oraz globalny zasięg (biznes w Internecie nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń geograficznych).
Wady e-biznesu
E-biznes wiąże się jednak także z pewnymi ryzykami. Najczęstszymi progami wejścia są:
- Długotrwały proces budowania zaufania klientów i zdobywania ich lojalności, co wynika z faktu, że większość osób, przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie o firmie w Internecie
- Duża konkurencja
- Brak gwarancji zysków
E-biznes stwarza nam możliwość na stworzenie czegoś niestandardowego oraz kreatywnego, dlatego warto próbować swoich sił i wykorzystać potencjał, który drzemie w Internecie.