Dedykowany czy wirtualny, a może zwyczajna standardowa usługa hostingowa? Na co powinien zdecydować się mały przedsiębiorca przy wybieraniu serwera dla swojej firmy i dla prowadzenia działalności gospodarczej?
Usługa hostingu dedykowanego adresowana jest do firm, które zajmują się na szeroką skalę działalnością internetową. Nie zawsze jednak hosting dedykowany jest opłacalny.
Outsorsujesz hosting? Outsorsuj też księgowość. Biznes-Firma poleca księgowość IdeaBank bez abonamentu »
W nielicznych przypadkach w agencjach interaktywnych wykupienie u providera usługi hostingu dedykowanego będzie uzasadnione ekonomicznie. W przeciwnym wypadku lepiej zdecydować się na hosting wirtualny.
Czym jest usługa hostingowa?
Aby wybrać optymalną usługę hostingową, dedykowaną lub wirtualną, w pierwszej kolejności warto wyjaśnić, czym jest taka usługa. Pod pojęciem hostingu należy rozumieć udostępnienie przez dostawcę usług internetowych, tzw. providera, zasobów serwerowych. W ramach hostingu przedsiębiorca lub osoba prywatna uzyskuje m.in. miejsce na serwerze, na którym może publikować np. tworzone strony internetowe, czy własną stronę firmową. W ramach serwera dedykowanego cała przestrzeń serwera jest dostępna dla klienta.
Dla kogo hosting dedykowany?
Hosting dedykowany przeznaczony jest dla przedsiębiorców prowadzących działalność internetową na szeroką skalę, a więc m.in. dla dużych sklepów internetowych i pasaży handlowych, serwisów internetowych i społecznościowych czy też dla firm, które projektują i tworzą strony internetowe dla swoich klientów.
Dla małej firmy, która zajmuje się inną dziedziną działalności niż tworzenie stron www, czy szeroko zakrojoną działalnością ecommerce, najlepszym rozwiązaniem będzie wybór taniego serwera wirtualnego.
Serwery dedykowane dają dużą wydajność i pojemność powierzchni serwerowej, wolność wyboru sposobu jej wykorzystania i wysokie parametry transferu danych, ale i za taką usługę sporo należy zapłacić. Duże portale ogólnoinformacyjne czy serwisy społecznościowe muszą posiadać własne serwery dedykowane, których parametry są ściśle dobrane do ich potrzeb.
Niejednokrotnie też największe firmy z branży ecommerce czy z dziedziny social media nie wykupują nawet hostingu dedykowanego, ale fizycznie budują własne serwerownie, uniezależniając się od dostarczania zewnętrznych usług hostingowych.
Zaletą usługi hostingu dedykowanego jest wysoka wydajność serwera i gwarancja znakomitej jakości usług.
Klient może liczyć na całodobowe wsparcie techniczne ze strony providera. Takich udogodnień nie mają klienci korzystający z usług serwera wirtualnego, ale i płacą za nie wielokrotnie mniej niż w przypadku serwera dedykowanego.