Na bieżąco aktualizowany, ekspercki blog firmowy pozwala na budowanie świadomości marki i utrzymywanie stałych, silnych relacji z potencjalnymi klientami firmy.
Coraz częściej firmy udzielają się w Internecie nie tylko tworząc i prowadząc własną stronę www, czy serwis, ale również blog firmowy. Może być on platformą komunikacji z docelowymi klientami. Czy warto tworzyć dla przedsiębiorstwa korporacyjny „pamiętnik”?
Nie tylko strona internetowa
Twoja firma nie ma strony www?A może ma, ale jest ...nijaka. Stwórz stronę, która zrobi wrażenie i pozyska za Ciebie klientów. Biznes-Firma poleca nazwa.pl »
Jeszcze 10-20 lat temu, kiedy Internet nie był tak popularnym i powszechnym medium jak w chwili obecnej, posiadanie strony internetowej już było dla nowoczesnych firm standardem. Dziś okazuje się często niewystarczające, aby nawiązywać i podtrzymywać pozytywne relacje z klientami, kontrahentami, czy ogólnie z otoczeniem bliższym czy dalszym przedsiębiorstwa. Wiele firm prowadzi własne profile w serwisach społecznościowych, udziela się na forach eksperckich i w tematycznych grupach dyskusyjnych, czy prowadzi własnego bloga.
Blog firmowy w wielu branżach działalności gospodarczej powoduje, że konsumenci odbierają daną firmę korzystniej, zwłaszcza, jeśli blog prowadzony jest na bieżąco i odpowiada na potrzeby i pytania czytelników - potencjalnych lub obecnych klientów firmy.
Blog jest nieformalnym kanałem dotarcia do osób, które mogą stać się klientami naszego przedsiębiorstwa.
Wyróżnik dla firmy
Blogi firmowe nie są jeszcze tak popularne, jak witryny internetowe przedsiębiorców. Dlatego, prowadzenie na bieżąco bloga eksperckiego, dzielenie się z użytkownikami, klientami i kontrahentami, cenną, fachową wiedzą, będzie atutem dla firmy i wzmocni jej pozytywny wizerunek. Nie wszystkie firmy w ogóle decydują się na założenie bloga, przekonane o tym, że w praktyce nie miałyby o czym na nim pisać. Samo otwarcie bloga firmowego nie jest jeszcze wystarczające ku temu, aby czerpać z tego tytułu wymierne korzyści, zwłaszcza dla wizerunku firmy w świadomości docelowej grupy klientów.
Ważne jest to, o czym piszemy na blogu i jak często pojawiają się na nim nowe wpisy.
Jeśli blog służy jedynie do informowania o najnowszych wydarzeniach z „życia” przedsiębiorstwa i takie notki nie są w praktyce przydatne dla klientów, a na domiar złego pojawiają się 3-4 wpisy na rok na blogu, wówczas nie możemy mówić o korzystnym oddziaływaniu bloga firmowego na firmę i jej markę.
Jeśli chcemy, aby blog przyciągał odbiorców do firmy i budował świadomość marki, musimy umieszczać w nim wyłącznie użyteczne i praktyczne informacje, pożądane przez czytelników i odpowiadać na ich komentarze czy zapytania. Tylko wtedy blog będzie sprzyjał budowaniu pozytywnych, długotrwałych relacji z czytelnikami.