Arval, jeden z leaderów na rynku wynajmu długoterminowego pojazdów, wprowadza na szeroką skalę usługi dla sektora MŚP. Firma oferująca dopasowane rozwiązania flotowe, do tej pory koncentrowała się głównie na klientach korporacyjnych. W dedykowanej ofercie dla rynku małych i średnich przedsiębiorstw znalazły się te same rozwiązania, które sprawdzają się w międzynarodowych, dużych przedsiębiorstwach.
Z czego wynika decyzja o rozszerzeniu współpracy w nowym segmencie? Według najnowszych danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów 2017 rok był najlepszy od sześciu lat dla branży FSL. Rekordowy wzrost (13,1% r/r.) liczby wynajmowanych samochodów w Polsce to przede wszystkim zasługa szybko rosnącej popularności wynajmu długoterminowego wśród przedsiębiorców właśnie z sektora MŚP.
Wpływ na to mają zalety samej oferty, jaką jest wynajem długoterminowy. Wejście w posiadanie samochodu nie wiąże się z żadną żmudną procedurą i nie wymaga opłaty wstępnej. – Klienci chwalą sobie stałe raty: z góry określona opłata, bez ukrytych kosztów, pozwala precyzyjnie przewidzieć wydatki, związane z posiadaniem samochodu – uważa Łukasz Niemczuk, SME Solutions Director w Arval Polska. Koszty serwisu oraz stała kontrola stanu technicznego pojazdu w autoryzowanych warsztatach partnerskich pozostają po stronie Arval, co w kilkuletniej perspektywie sprawia, że taka forma posiadania auta to najlepsze finansowo rozwiązanie dla małych i średnich firm.
Klient decydujący się na współpracę z Arval – nawet jeżeli jest przedsiębiorcą wykorzystującym jeden pojazd – otrzymuje dostęp do tych samych rozwiązań, jakie w przekonaniu wielu, zarezerwowane są wyłącznie dla dużych korporacji: może skorzystać z programów paliwowych, usług telematycznych, szkoły bezpiecznej jazdy, szkoleń prewencyjnych oraz dostępu do wszystkich platform obsługi online oraz aplikacji mobilnych ułatwiających kontrolowanie swojego parku samochodowego.
Coraz więcej przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw dostrzega, że czas związany z wykonaniem powyższych czynności można przeznaczyć na prowadzenie właściwego danej firmie biznesu, a cały proces powierzyć specjalistom – tłumaczy Łukasz Niemczuk.
Aktywnym pozyskiwaniem i opieką nad Klientami z nowego sektora w Arval zajmie się dedykowany zespól. Specyfika branży pozwala na bezpośrednie wyjście do Klienta końcowego stąd Arval stawia na zaangażowanie w kanałach nowoczesnych. Na stronie marki już teraz pojawia się wyszukiwarka ofert z cenami konkretnych modeli samochodów, kilkoma zakresami przebiegów, czy czasu wynajmu. Użytkownicy mogą samodzielnie wyszukać marki, porównać oferty, wybierając w dowolnym segmencie-tanie, popularne lub luksusowe. Przedstawiciele zapewniają jednak, że dla segmentu MŚP dostępny jest każdy samochód, który znajduje się w aktualnej ofercie dealerskiej.
Arval Do końca 2018 r. planuje zwiększyć sprzedaż samochodów w segmencie MŚP ok. trzykrotnie –podsumowuje Łukasz Niemczuk. Polski sektor MŚP charakteryzuje się wysokim odsetkiem firm deklarujących skorzystanie z leasingu operacyjnego w ciągu najbliższych trzech lat: w grupie przedsiębiorstw zatrudniających od 1 do 9 pracowników wynosi on 39% vs. 21% w pozostałych krajach UE. – To oznacza, że sektor MŚP w Polsce w najbliższych latach będzie się rozwijał – mówi Łukasz Niemczuk.
Anna Lelonek – anna.lelonek@arval.pl - +48 22 45 45 500